Campanie Google Ads de succes – In acest articol iti vom prezenta pasii pe care trebuie sa-i parcurgi pentru a crea si implementa o campanie Google Ads care sa aiba succes. Daca urmaresti pasi concreti atunci cand iti implementezi campania Google Ads pentru afacerea ta, poti avea campanii profitabile.

De ce vrei sa faci o campanie Google Ads? De ce este potrivit acest tip de campanie, si nu campania Facebook Ads? De ce sa cumpere clientii de la tine, si nu de la concurenta? Daca inca nu ai raspunsul la aceste intrebari, urmareste pasii de mai jos.

cum creez o campanie google ads

Pasul 1 Analizeaza si Planifica strategia campaniei Google Ads

In primul rand trebuie sa te gandesti care este obiectul final al campaniei Google Ads si daca indeplineste obiectivul afacerii. Ce vrei sa obtii de la o campanie Google Ads, este obiectivul final al campaniei. Banuiesc ca doresti sa ai mai multi clienti si mai multe vanzari. Daca iti setezi obiectivul de genul ” vreau sa am vizibilitate sau sa apar in Google”, acestea nu sunt obiective clare.

Google Ads te ajuta sa ajungi la mai multi clienti. Ca sa iti setezi campania corect, trebuie sa raspunzi la urmatoarele intrebari:

  • Cine iti sunt clientii? – Un instrument ajutator este crearea Avatarului clientului. Tu stii datele demografice, geografice si psihografice ale clientilor tai? Daca nu cunosti avatarul clientului, nu vei sti cum sa le vinzi.
  • Prin ce te diferentiezi de concurenta? Analizeaza-ti competitia. Poti analiza pur si simplu, intrand pe site-ul lor, cautand date despre produsele lor, ce le ofera diferit clientilor sau poti face o analiza SWOT.
  • Care sunt frazele cheie pe care le vei folosi in campanie? Analizeaza frazele cheie ultilizate pentru cautarea tipului tau de produs/serviciu in Google. Poti sa folosesti Planificatorul Google.

Fa o lista cu toate acestea. Daca nu stii sa iti faci avatarul clientului, aboneaza-te la newsletterul nostru si iti vom trimite articolul de blog urmator, cel in care iti vom arata cum poti sa creezi avatarul clientului tau. Apasa aici si deruleaza la sfarsitul paginii, apoi aboneaza-te.

Obiectivul afacerii poate fi: Dublarea vanzarilor pentru produsul/serviciul x, in termen de 5 luni.

Poti sa iti setezi si un mini obiectiv al afacerii, asa cum ne place noua sa-l numim. De exemplu daca doresti sa accelerezi vanzarile unui produs pentru a ajunge mai rapid la *BREAK EVEN POINT (vezi definitie la sfarsit), intr-un termen mai scurt dintr-o luna.

Pasul 2 Fa o lista cu produsele/serviciile ce au prioritate de promovare

Este produsul/serviciul bun cel pe care vrei sa-l promovezi? Cum aflu? Simplu. Gandeste-te daca ce vrei sa promovezi are cea mai buna marja de profit. Care este produsul sau serviciul pe care daca il vinzi, afacerea ta are cel mai mare profit?

Te mai poti gandi si la produsele sezoniere. Daca este inceput de vara, nu vei avea campanii Google Ads de succes daca tu vrei sa promovezi produsele de iarna.

Pasul 3 Alege tipul reclamei Google Ads pentru indeplinirea obiectivului campaniei

Ce alegi dintre reclamele Google Ads? Vei folosi campania Google Search Ads, Google Display Ads, Shopping Ads? Daca ai trecut prin primii 2 pasi, acum poti sa te gandesti care din reclame este cea mai potrivita pentru tine. Hai sa vedem ce inseamna si ce rezultate aduce fiecare tip de campanie din cele 3 mentionate.

Campanie Google Search – Acest tip de reclama va aparea in momentul in care potentialul client cauta cuvintele cheie alese de tine, in Google.

Campanie Google Display – Acest tip de reclama te ajuta sa afisezi reclamele pe alte site-uri sau gmail.

Campanie Shopping Ads – Iti permite sa promovezi produsele cu poze, pret, titlu, iar afisarea lor apare dupa motorul de cautare, primele in lista.

Pasul 4 Creeaza campania Google Ads

Dupa ce ai ales si tipul reclamei, implementeaza si seteaza campania. Scopul este sa le faci active cat mai reped, apoi vezi ce se intampla. Accepta faptul ca nu sunt perfecte, dar din acest motiv exista pasul 5.

campanii google ads

Pasul 5 Modifica campania Google in timpul derularii

Nu este obligatoriu sa pastrezi campania Google activa daca vezi ca nu aduce rezultate. Revino asupra pasilor anteriori. Poate nu ai ales bine cuvintele pentru generarea conversiei, poate nu ai ales produsul potrivit, poate grafica nu te ajuta, poate pagina finala de vanzare nu genereaza conversii. Gandeste-te daca avatarul clientului tau este corect.

Poti face modificari asupra campaniei, in asa fel incat sa iti indeplineasca obiectivul setat. Poti repeta procesul ajutandu-te de rezultatele obtinute.

La cat mai multe campanii Google Ads de succes!

*BREAK EVEN POINT sau pragul de rentabilitate – Este momentul lunii sau a unei perioade in care afacerea ta ajunge pe 0, nici profit, nici pierdere. Momentul in care vanzarile acopera toate cheltuielile fixe si variabile, iar din acest moment tot ce incasezi trece la profit.

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.