Cum putem defini un public tinta?
Publicul tinta reprezenta totalitatea consumatorilor interesati de produsul sau serviciul tau. Aici includem atat clienti care au cumparat de la tine, cat si potentialii clienti, respectiv persoanele care ar putea fi interesate de produsele sau serviciile pe care le oferi, dar care n-au facut inca achizitii.
Te poti gandi la audienta tinta ca la un grup de consumatori care se diferentiaza de restul prin faptul ca au aceleasi nevoi si preferinte in legatura cu un produs sau serviciu.
Fiecare produs sau serviciu are un public tinta
Una dintre cele mai comune greseli este sa credem ca ceea ce vindem se adreseaza tuturor consumatorilor. Chiar si in cazul in care vindem produse de larg consum este necesar sa ne identificam publicul tinta.
Sa ne imaginam un producator care vinde paine integrala, de secara, cu diferite tipuri de seminte. Este acest tip de paine destinat tuturor consumatorilor? Cu siguranta nu. Painea de secara se poate adresa sportivilor, persoanelor care vor sa slabeasca, iubitorilor de paine de secara etc.
La fel cum si franzela clasica nu intra in interesul tuturor consumatorilor. In acelasi timp, vorbim de 2 produse din aceeasi categorie, dar cu preturi destul de diferite. Ar putea un consumator cu venituri mici sa fie un public tinta al painii de secara, care costa poate de 6 ori mai mult ?
Toti consumatorii care formeaza publicul tinta al painii de secara au niste trasaturi si interese in comun. Aici ne putem referi la varsta, venituri, ocupatie, mediu de provenienta, comportament si alte criterii demografice, sociale, economice.
De ce este esentiala identificarea publicului tinta?
Revenind la ideea de mai sus, ceea ce vindem se adreseaza unui segment tinta dintr-o multime de consumatori foarte diferiti. Scopul nostru este ca din aceasta multime sa ii identificam pe cei cu aceleasi nevoi care pot fi satisfacute prin produsele sau serviciile noastre.
Cunoasterea publicului tinta pentru eficienta campaniilor de promovare
Cunoasterea publicului tinta este esentiala pentru ca ea va influenta hotararile referitoare la unde, cum si cand se vor desfasura campaniile publicitare si mesajele publicitare pe care vrei sa le transmiti pentru a-ti vinde produsele sau serviciile. Poti crea cele mai bune postari pe social media din industria in care activezi. Daca publicul tau tinta nu se afla pe social media si este prezent pe alte canale de comunicare, eforturile businessului tau sunt in zadar.
Cunoasterea publicului tinta pentru eficienta continutului
Identificarea publicului tinta este cu atat mai importanta pentru crearea de continut. Crearea titlurilor, a subtitlurilor si a textelor trebuie sa se faca prin raportare la caracteristicile, avantajele si beneficiile produsului / serviciului si prin raportare la publicul tinta.
Iti multumim ca ai parcurs articolul nostru si pana la urmatorul articol de blog te invitam sa citesti 5 PASI PENTRU IMPLEMENTAREA UNEI CAMPANII GOOGLE ADS DE SUCCES, pentru a intelege si mai bine de ce este important sa iti cunosti publicul tinta.
Urmareste-ne si pe Facebook!