Ai o afacere mica sau mijlocie sau un business la inceput de drum? Te implici activ in promovarea afacerii tale si in crearea de continut impreuna cu echipa? Vrei sa afli mai multe despre cum sa scrii si sa alegi titluri pentru postarile pe care le faceti?

 

Citeste articolul nostru si afla:

→ care este scopul unui titlu

→ ce sunt beneficiile si de ce sa le incluzi in titlu

→ sugestii eficiente in crearea unui titlu

 

Avem cateva secunde la dispozitie sa atragem atentia clientului asupra continutului nostru prin titlu. Daca titlul nu ii starneste interesul de la inceput, este foarte putin probabil sa vrea sa isi dedice timpul pentru a citi sau a vedea ceea ce ai publicat.

O celebra replica dintr-un film romanesc spunea ca “mana intinsa care nu spune o poveste nu primeste pomana”. Adaptata la marketingul zilelor noastre, “titlul care nu transmite clar subiectul continutului nu primeste click”. Asadar, care este scopul unui titlu?

 

Scopul titlului: atentie, interes, actiune

Atunci cand scrie un titlu, omul de marketing urmareste sa atinga in ordine 3 obiective: sa atraga atentia, sa starneasca interesul si sa determine consumatorul sa actioneze, de exemplu, sa dea click pentru a citi un articol de blog. Asadar, titlul trebuie sa rezume si sa exprime foarte clar despre ce este vorba in articol, postare, video etc.

 

Gandeste-te la titlu ca la un trailer. Cand vizionezi trailerul unui film ti se prezinta cele mai semnificative scene, acele scene cheie care te ajuta sa descoperi si sa intelegi tematica si actiunea filmului in cateva minute. Acelasi principiu sta la baza crearii titlului: el trebuie sa concentreze foarte bine cuprinsul a ceea ce vrei sa prezinti, in doar cateva cuvinte.

 

La ce se refera mai exact captarea atentiei prin titlu?

Am tinut in mod special sa facem o precizare referitoare la cum putem capta atentia prin titlu, pentru ca se face o confuzie destul de mare intre rolul artistic si pragmatic al titlului.

Un titlu artistic poate capta usor atentia, dar nu si interesul consumatorului. Titlul nu trebuie sa contina cuvinte sofisticate si sa nu aiba un sens abstract, pentru ca doar vei crea confuzie. El trebuie sa sugereze valoarea continutului pe care il transmiti, nicidecum o combinatie de cuvinte pe care le alegi pentru ca suna profi impreuna si atat.

 

Ce este un clickbait?

“Slabeste -10 kg in 3 zile”, “SOCANT! Ce vedeta din Romania vrea sa divorteze anul acesta?”. Sunt titluri care te fac curios sa afli ce si cum, nu? 

 

Sigur ai vazut astfel de titluri exagerate care ti-au starnit curiozitatea si te-au facut sa dai click. De ce este gresit sa faci titluri clickbait? Pentru ca desi promit multe, nu ofera nimic. Cititorul ramane dezamagit dupa ce a citit continutul, pentru ca nu are nici cea mai mica treaba cu titlul.

 

Genul acesta de titluri sunt folosite foarte des si sunt special concepute pentru a determina pe cel pe citeste sa apese pe link, promitand ca are de transmis o informatie “bomba”. Genul acesta de titluri nu livreaza de fapt nicio informatie interesanta, doar frustarea ca ai cazut in capcana.

 

O alta regula de aur in construirea unui titlu: nu exagera mesajul transmis si fa-l in perfecta legatura cu continutul. Pentru ca atlfel, risti ca oamenii sa te eticheteze gresit si sa nu iti ia activitatea in serios.

 

Mai sunt afaceri in 2022 care se auto-eticheteaza drept “cel mai bun produs de pe piata” ?

“Produsul nostru X este cel mai bun de pe piata”. Nu zau, mai spune-o odata, pentru ca oricum nimeni nu va crede. In mediul business, vorbele fara fapte sunt vorbe goale si degeaba. Mai ales ca mediul concurential este foarte crescut in ziua de azi. Dar de ce nu, este posibil ca tu sa fii cel mai bun de pe piata in care activezi. Insa lasa-i pe oameni sa observe acest lucru si apoi sa strige cu voce tare numele brandului tau.

 

Nu folosi in titluri concepte precum “cel mai bun”, “cel mai rezistent”, cel mai cel dintre toate cate exista, pentru ca nu ai de castigat nimic in afara de neincrederea oamenilor. Stii cum se zice, lauda de sine nu miroase a bine. Titlurile ar trebui in schimb sa se axeze pe BENEFICII.

 

Scrie beneficiile produsului sau serviciului in titlu

Ca sa intelegi ce este acela un beneficiu, il vom integra intr-un exemplu punandu-l in paralel cu un avantaj:

Avantaj: salteaua aceasta este ortopedica

Beneficiu: datorita faptului ca este ortopedica, salteaua aceasta sustine pozitia corecta a coloanei tale vertebrale si iti ofera un somn odihnitor si sanatos

Asadar, “ortopedica” este avantajul”, “somn odihnitor”, somn sanatos” si “coloana vertebrala in pozitie corecta” sunt beneficiile. Beneficiul este rezultatul pe care il ofera produsul, acela de care se bucura cu adevarat clientul. Cand achizitionezi o saltea ortopedica, cumperi de fapt confort si sanatate, n-o cumperi pur si simplu pentru ca este ortopedica.

 

TIPS AND TRICKS – ponturi si sugestii atunci cand scrii un titlu

1. Nu scrie titluri foarte lungi

Se considera ca numarul potrivit pe care trebuie sa il contina un titlu este in medie de 6 cuvinte, insa nu este o regula batuta in cuie in legile nescrie ale marketingului. Important este ca titlul sa nu fie foarte scurt si sa nu exprime nimic, dar nici foarte lung pentru ca in primul rand vizual este respingator. Scriind un titlu foarte lung, descurajezi consumatorul sa-l citeasca si il inviti sa dea scroll mai departe.

 

2. Foloseste sintagme precum “cum”, “cum sa”, “(afla/ iata) de ce”

Aceste cuvinte ii transmit cititorului ca ceea ce ai publicat este informatia care sa ii rezolve o nevoie / problema / curiozitate. Nu uita sa fii onest in raport cu legatura dintre titlu si continut si sa nu sugerezi prin titlu mai mult decat ai transmis, pentru ca risti sa castigi neincrederea publicului tau.

 

3. Foloseste cifre : 5 moduri in care sa…

Folosind cifre ii sugerezi cititorului faptul ca va citi un continut ordonat si listat, pe care il va conspecta si retine usor. Oamenii care nu au timp si rabdare sa citeasca pretuiesc acest tip de continut pentru ca se pot orienta usor catre ceea ce ii intereseaza. Insa daca ai scris “5 moduri in care sa..” in titlu, nu pune continutul sub forma unei povesti. Tine-te de promisiune pana la capat :).

 

4. Titlurile sub forma unei intrebari: Mai merita sa investesti in 2022? 

Titlul tip intrebare este un titlu onest prin care ii starnesti si curiozitatea cititorului. Bineinteles, este un titlu onest daca continutul scris este onest si expui cele mai cinstite argumente pro si contra care sa-l ajute pe cititor sa vada lucrurile si dintr-o alta perspectiva.

 

Am ajuns la finalul articolului se pare, dar sacul cu informatii nu s-a golit 🙂 Urmeaza si alte articole de blog cu continut educational si informational. Urmareste-ne pe Facebook si fii la curent cu publicatiile noastre

Multa bafta in scrierea corecta a titlurilor. Daca ai nevoie de o echipa care sa se ocupe constant de continutul tau, suntem aici :D. -> 0723.901.119

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.