Invata cateva tehnici de copywriting la care un om de marketing apeleaza pentru a avea rezultate eficiente.

Multe persoane care au un proiect la inceput de drum se ocupa personal de promovarea micului business, pana sa ajunga sa apeleze la serviciile unui marketer. Lucrul acesta presupune sa cunosti cateva “trucuri” de baza aplicabile in marketing. De aceea, ceea ce imparatasim cu tine in blog este pentru a ajuta cu sfaturi care sa te inspire si sa te informeze daca si tu la momentul actual iti manageriezi singur activitatea de promovare. Nu trebuie sa ai un job copywriter ca sa creezi continut pentru afacerea ta la inceput de drum.

 

Ce inseamna copywriting?

Copywriting in sus, copywriting in jos, dar hai sa vedem mai intai ce inseamna.

 

Articolul de astazi este despre 5 tehnici de copywriting in 2022 pe care oricine le poate aplica in cadrul unei afaceri mici, la inceput de drum.

 

1. Capteaza atentia prin 3 tehnici de copywriting

Ne-am schimbat in timp perceptia asupra modului in care oamenii privesc reclamele. De fapt, oamenii nu mai privesc reclamele, ci fug de ele. Atat de mult ne-am obisnuit cu abordarea publicitara incat chiar daca ni se adreseaza o simpla intrebare credem ca cineva incearca sa ne vanda ceva.

 

Ca urmare, mecanismul dupa care consumatorii traiesc in prezent este sa vada si sa ignore. Probabil cel mai dureros lucru pentru un om de marketing. Continutul pe care il publici trebuie sa fie inedit si sa capteze atentia din primele secunde. Dar cum putem face acest lucru mai exact?

 

3 tehnici de copywriting care capteaza atentia unui cititor

 

1. Foloseste-te de o intrebare

Intrebarile ne fac sa fim mai receptivi atunci cand citim o postare pentru ca ne plaseaza in situatia de a cauta un raspuns sau de a oferi un raspuns instant. Multe dintre campaniile de promovare derulate pe facebook incep cu o intrebare gandita astfel incat sa stimuleze reactia publicului tinta. Intrebarile pot avea si rol filtru deoarece targeteaza acele persoane interesate cu adevarat de serviciul sau produsul tau.

Exemplu: “Ai un eveniment si iti doresti RAPID o rochie personalizata, creata pe comanda? Vino la croitoria X! Realizam rochii pe comanda in 4 zile lucratoare!”.

 

2. Prezinta-le o statistica sau ofera-le o informatie noua pe care putin probabil sa o cunoasca

Cifrele sunt vazute cu ochi buni de marketeri si de consumatori, pentru ca ofera informatii exacte (sau cat mai apropiate de exactitate) si au caracter veridic. Statisticile sunt surse credibile si informationale pe care tu le poti folosi la inceput de text, intr-un context in care poti vorbi pe larg sau pe scurt despre subiectul tau.

Alte tehnici de copywriting care au impact asupra consumatorilor – prezinta informatiile de actualitate sau informatiile tip “Stiati ca..?” Aceasta este o postare de pe pagina noastra de facebook 😀

tehnici de copywriting

 

3. Creeaza continut care provoaca o emotie puternica: o dorinta, o motivatie, o curiozitate

Scopul nu este de a-l determina pe consumator sa actioneze sub impulsul emotiilor, ci de a-i livra in profunzime mesajul tau. Sunt mici afaceri care activeaza pe nise ce le permit cu brio sa creeze un astfel de continut. De exemplu un trainer personal. Pentru el motivatia oamenilor de a-si schimba stilul de viata este cruciala. Sau o asociatie de voluntariat care vrea sa semene in oameni dorinta de a ajuta.

 

2. Inspira-te din textele care ti-au atras atentia

tehnici de copywriting

Inspiratie = copiat

Momentele de inspiratie sunt si nu sunt. Cand ramai fara inspiratie si fara idei, este firesc sa o cauti si sa o gasesti in alte reclame. Aduna intr-un folder toate textele, reclamele sau ideile pe care le-ai vazut si care ti-au placut si inspira-te sa faci continut adaptat afacerii tale. Nu vorbim de copiatul aceluiasi stil sau mai rau, aceluiasi text, pentru ca lucrul acesta nu este legal. Si mai e si imoral pe deasupra.

 

3. Call to action

“Contacteaza-ne!”, “Spune-ne”, “Scrie-ne”, “Apasa”, “Grabeste-te”, “Rezerva”  – toate acestea sunt cuvinte call-to-action. Un call to action este un verb prin care inviti consumatorul sa actioneze, conform rezultatelor pe care vrei sa le obtii in urma postarii. Daca nu-i transmiti clientului printr-un call-to-action ce vrei de la el, atunci nu va face nicio miscare. Marketerii care includ call-to-action se asigura ca incurajeaza si directioneaza persoana care citeste catre pagina cheie,  fie ca e vorba de pagina de contact, de pagina cu produse si asa mai departe.

 

Poti apela la diferite tehnici de copywriting prin care sa ajungi in atentia publicului tau. Insa aceasta tehnica trebuie neaparat sa se afle printre cele folosite de tine.

 

4. Scoate in evidenta avantajele, dar vorbeste si despre dezavantaje

Nu te sfii sa aduci argumente pro si pareri contra chiar daca pot fi in defavoarea produsului sau serviciului tau. Daca scrii care este minusul unui produs, poate parea ca-ti tai singur creanga de sub picioare, insa lucrurile nu stau chiar asa. Consumatorul apreciaza sinceritatea si transparenta si poti avea mai mult de castigat daca le expui. Fiind onest cu privire la produsele / serviciile tale, oamenii vor pune egal intre numele brandului tau si incredere. Ba mai mult, ofera-le solutii la dezavantaje.

 

Propunem urmatorul scenariu: realizezi manichiura semipermanenta. Dupa ce ai vorbit de avantajele unei manichiuri semipermente, pune in discutie si dezavantajele unui astfel de serviciu (manichiura nu este de durata). Apoi vino si cu o solutie care poate consta de exemplu intr-un scurt tratament care sa prelungeasca durata manichiurii. Solutia trebuie sa fie bineinteles una reala, a noastra este doar orientativa :D.

 

5. Ofera sfaturi gratuite

Continutul nu este numai despre vanzare. Nu toate textele pe care le scrii trebuie sa aiba ca scop final adaugarea in cos a produsului. Prin continut poti educa si informa oamenii, fara sa le ceri ceva in schimb. Din nou acelasi exemplu, daca esti antrenor de fitness ofera sfaturi din domeniu persoanelor care vor sa slabeasca si sa-si tonifieze corpul. Poti face acest lucru printr-un articol de blog, postare pe social media sau abordandu-l direct. Marketing facem in fiecare zi, cu toti oamenii din viata noastra, inclusiv cu familia si prietenii nostri.

 

Pentru sfaturile gratuite pe care le expui publicului vei fi mai apreciat, mai urmarit si retinut. Acest proces este asemanator cu fenomenul de constientizare a marcii, care se intampla in cazul companiilor mai mari.

 

Stii la ce se refera fenomenul de constientizare a marcii?

Marci populare precum Dove, Milka sau Coca Cola au avut parte de o constientizare a marcii uimitoare. Prin eforturile de marketing potrivite au ajuns sa fie recunoscute pe piata mondiala si sa se distinga atat de usor de concurentii lor.

 

Acum te gandesti ca esti la inceput de drum si sa aducem in discutie constientizarea marcii cand nici nu ai o marca este ridicol. Ai dreptate, dar nu despre constientizarea marcii in cazul tau este vorba, ci despre cum poti strange o comunitate de oameni care sa te sustina si sa te urmareasca, si astfel sa devii din ce in ce mai cunoscut in mediul in care activezi.

 

+tactica bonus – Copywriting AIDA

Intr-o carte de marketing am auzit pentru prima data de copywriting AIDA (A-atentie, I-interes, D-dorinta, A-actiune). Practic, acest pricipiu propune ca modul in care creezi continut sa atinga acesti 4 pasi.

 

Apropo de sfatul numarul 5, crezi ca echipa noastra ofera sfaturi gratuite comunitatii sale prin aceste articole de blog? Ce spui? Asteptam raspunsul si argumentul tau la contact@promovare-website.ro. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.